Dubai

Bij aankomst in Dubai keken we onze ogen uit op het luxe vliegveld. Tevens schrokken we erg van de prijzen haha. Toen we aankwamen in het hotel stonden Scott en Gaby al op ons te wachten, zo leuk om elkaar weer te zien na een half jaar en dat in Dubai. We kregen een kamer naast elkaar, waardoor we lekker heen en weer konden lopen tussen de kamers. Na een kort nachtje door een kleine jetlag hebben we ons volgegeten bij het heerlijke ontbijt in het hotel. Daarna zijn we naar het strand gewandeld om in de zon te gaan bakken. Helaas stond er veel wind waardoor we aan het eind van de middag besloten om terug te gaan naar het hotel en om te kleden om naar de shopping mall te gaan. In deze shoppingmall hebben ze een ijsbaan, waterval en aquarium. Tevens ligt de shoppingmall direct naast de Burj Khalifa waar elke avond lichtshows en fonteinenshows zijn. We hebben ons hier kostelijk vermaakt.

De volgende ochtend hadden we een tourtje geboekt naar de woestijn. Toen de auto arriveerde bleek de touroperator een foutje gemaakt te hebben in het aantal personen. Met z’n vieren ging het niet meer passen in die auto. Na een klein uurtje wachten werden we opgehaald door een andere auto die we helemaal voor onszelf hadden. Eerst zijn we gaan crossen met de auto door de woestijn, Soof heeft de hele woestijn laten merken dat ze er was haha. Vervolgens zijn we gaan sandboarden, dan ga je met een soort snowboard van een woestijnberg af. En als afsluiter hebben we een ritje op een kameel gemaakt, vooral de droom van Soof die zich gelijk de ‘prinses van de woestijn’ voelde haha.

Toen brak onze laatste volle dag van onze reis aan. Omdat we nog niet genoeg strand hadden gezien het afgelopen half jaar hebben we nog even heerlijk op het strand gelegen haha en ons heerlijk vermaakt met spelletjes spelen. In de avond hadden we afgesproken met de nieuwe baas van Djo die voor zaken in Dubai was. Dit werd echt een supermooie afsluiter van onze reis in een heerlijke skylounge met een drankje en shisha.

De volgende dag was het dan echt tijd om te gaan. Maar voordat we naar het vliegveld gingen hebben we onszelf nog even getrakteerd op een heerlijke cheesecake in de cheesecake factory. Daarna was het echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Al snel bleek dat we een uur vertraging hadden en toen we eenmaal voor het vliegtuig stonden moesten we allemaal weer terug naar het vliegveld omdat er een technisch mankement was. Uiteindelijk zijn we pas drie uur later vertrokken, wat betekende dat we midden in de nacht in Amsterdam aan zouden komen. Nooit verwacht dat we nog een welkomscomité zouden krijgen, Soof had al naar haar ouders geappt dat ze maar beter gewoon lekker konden gaan slapen omdat het allemaal zo laat werd haha. Toen we de deur door kwamen bij Schiphol stond gewoon iedereen er, wat een grote verrassing was dat. Zo leuk om iedereen weer te kunnen knuffelen en te zien.

Nu weer terug in Nederland met alle lieve mensen om ons heen, waarbij vooral de Nederlandse temperatuur nogal wennen is haha. Wat is het afgelopen half jaar snel voorbij gevlogen, maar gelukkig hebben we alle foto’s nog en vooral de mooie herinneringen die we met elkaar kunnen delen en de rest van ons leven met ons mee kunnen nemen.

Iedereen bedankt voor het volgen van onze reisverhalen!