Cebu – Bohol – Siquijor

Onze vlucht vanuit Cambodja naar de Filipijnen bleek bij aankomst op het vliegveld een uur vertraging te hebben. We hadden echter maar twee uur overstaptijd, dit werd dus een uurtje. Na wat rennen en vliegen hebben we het gelukkig gehaald en kwamen we ’s ochtends vroeg aan in Cebu City. Ons hotel zat in een ghetto wijkje, zelfs na vijf maanden in Azië moesten we hier toch wel eventjes aan wennen. Gelukkig konden we gelijk inchecken in het hotel en hebben we eerst maar even wat slaap ingehaald. Vlakbij de ghetto wijk zat een luxe shoppingmall waar we gelukkig genoeg normale restaurantjes konden vinden.

De volgende dag zijn we gelijk met de boot doorgegaan naar het eiland Bohol. Hier aangekomen bleek ons guesthouse ergens in de middle of nowhere te zitten. We konden ook geen scooter huren want ze hadden er maar één en die was al verhuurd voor die dag. Gelijk deze scooter vastgelegd voor de drie dagen erop. Bohol is een prachtig eiland die bekend staat om de Chocolate Hills. Dit zijn kegelvormige heuvels die in het droge seizoen bruin kleuren, vandaar de naam. Ook heb je op dit eiland het bedreigde diersoort tarsiers. Dit zijn hele kleine diertjes die niet groter dan een vuist zijn, waarbij het hoofdje en de ogen in verhouding veel te groot zijn. Prachtig om deze spookdiertjes gezien te hebben.

Vanaf Bohol zijn we met de boot doorgereisd naar het kleine eilandje Siquijor. Hier hadden we last minute gelukkig ons verblijf geannuleerd voor een verblijf op een betere locatie. In Siquijor hadden we ook weer een scooter gehuurd en zijn we het hele eiland rond gegaan van mooie strandjes, naar watervallen waar je het water in kon slingeren en weer verder naar andere mooie strandjes. Djo heeft nog wat pogingen gedaan bij de waterval om zijn back flip te oefenen, het is helaas niet gelukt. Maar Soof heeft zich wel vermaakt met alle valpartijen in het water van Djo.

Van Siquijor zijn we weer teruggegaan naar Cebu City waar we een korte tussenstop hebben gedaan. Morgen vliegen we naar Palawan toe waar ons nog een paar mooie plekjes te wachten staan.

Liefs Djo en Soof

One Reply to “Cebu – Bohol – Siquijor”

1. Schitterende verslagen van een voor jullie super reis en
    straks een herinnering voor je leven .
    helemaal top , maar ………het aftellen is begonnen .
    Alvast een goede thuisreis toegewenst,