Battambang – Siem Reap

In een minivan zijn we naar onze volgende bestemming gegaan, Battambang. Deze trip duurde zo’n 6 uur, waarbij we op de achterbank gepropt zaten met twee dikke Fransen. We hebben wel eens lekkerder gezeten haha. Eenmaal aangekomen in ons hotel bleken we een supermooi zwembad te hebben, wat net nieuw was. Naast elke dag van het zwembad genoten te hebben, zijn we één dag op pad geweest met DJ Tuk Tuk Tours. Onze tuk tuk driver heeft ons eerst meegenomen naar de oude bamboo train, waar we een ritje van 7 KM hebben gemaakt. Heel comfortabel voor je billen was het niet, maar zeker een belevenis. Vervolgens zijn we langs wat tempels en rijstvelden gereden om aan het einde van de dag naar de bat caves te gaan. Hier zaten we op een berg te wachten tot zonsondergang. Tijdens zonsondergang komen er namelijk zo’n twee miljoen vleermuizen de grot uit vliegen. Echt heel indrukwekkend om te zien hoe de vleermuizen in een soort formatie dezelfde kant opvliegen op zoek naar eten.

Van Battambang zijn we verder gereisd met de bus naar Siem Reap. Siem Reap staat bekend om de Angkor Wat tempel en is heel erg toeristisch. Wij zaten met ons hotel iets buiten de stad waardoor we elke dag lekker een stuk konden wandelen naar de stad toe. In de stad is een pub street wat heel gezellig is, hier hebben we vaak een drankje gedaan en spelletjes gespeeld. Af en toe werd het spel gepauzeerd om mensen te kijken, wat een volk loopt hier rond hahah. Met een tuk tuk hebben we een tourtje gedaan naar het tempelcomplex van Angkor Wat. Dit was echt indrukwekkend. Dat zulke grote gebouwen zoveel jaar geleden al gebouwd konden worden is echt bijzonder. Na drie tempels waren we alweer tempelmoe, uit goed fatsoen hebben we de laatste twee tempels ook maar bezocht. De rest van de dagen hier hebben we lekker relax aangedaan en niet te vergeten genoten van een frikandel en bamischijf bij een Nederlands tentje.

Vanavond staat onze vlucht naar de Filipijnen op het programma. We vliegen rond 22.00 uur plaatselijke tijd naar Manila, waar we midden in de nacht een overstap hebben om vervolgens rond 06.00 uur de volgende ochtend aan te komen in Cebu City.

Zin in een nieuw avontuur!

One Reply to “Battambang – Siem Reap”

1. Weer een prachtig reisverslag. Op naar het laatste avontuur. Stiekem mis ik jullie heel erg en kan niet wachten om jullie weer te zien op Schiphol. Liefs xx