Penang – Langkawi

’s Avonds aangekomen in Penang op zoek naar de bus die we nodig zouden hebben om naar het hotel te gaan. Nadat we de bus snel gevonden hadden bleek dat hij pas over 40 minuten zou gaan rijden. Uiteindelijk had de buschauffeur toch eerder zin om te vertrekken, ze doen hier niet echt aan vaste tijden. De volgende dag naar Georgetown gegaan om de stad te verkennen. Georgetown staat o.a. bekend om de vele street art. Was erg leuk om door de stad te lopen en allerlei leuke schilderingen op de muren tegen te komen en uiteraard konden we het niet laten om de toerist uit te hangen en foto’s te maken ;-). De dag erop naar Penang Hill gegaan, waarbij je met een treintje naar de top gaat. Ondanks het mooie uitzicht over de stad viel het verder een beetje tegen, je stond er met honderden andere toeristen en overal vroegen ze weer geld voor als je iets wilde doen. ’s Avonds Penang afgesloten met een heerlijk etentje bij een foodcourt.

Toen was het weer tijd om door te vliegen naar onze volgende bestemming, Langkawi. Dit was onze kortste vlucht aller tijden, we waren maar liefst binnen 30 minuten geland en hadden onze bagage. Naast het eiland hoppen en lekker op het strand te hebben gelegen hebben we vooral genoten van de Mangrovetour. Met een klein bootje door de mooie natuur varen en genieten van alle dieren onderweg. Aapjes gekeken, waarbij er een paar zelfs de boot op kwamen die we eten mochten geven. Eigenlijk waren we de vervelende apen gewend die alles van je stelen, maar dit waren oprecht leuke apen die alleen geïnteresseerd waren in het eten. Naast de aapjes nog slangen, arenden en varanen gezien. We hebben ook een dag een scooter gehuurd waarmee we meer dan 150 kilometer hebben gereden. Die 150 kilometer kwam voornamelijk doordat we opzoek waren naar een supermooi strandje volgens internet, toen we eenmaal richting het strandje reden bleek dat we bijna geen brandstof meer hadden en er alleen een benzinestation 16 kilometer terug zat. Besloten om eerst maar benzine te halen, wat waren wij blij toen we dat gehaald hadden zeg. Later op de dag nogmaals naar het supermooie strandje gereden, bleek bij aankomst dat die gesloten was vanwege renovatie. Wat een dag..
Tevens een bezoek gebracht aan een mooi uitkijkpunt waar we de mangrove goed konden zien. En hebben we een supermooie waterval bezocht waarbij je kon zwemmen in heerlijk koud water. Ook weleens lekker in plaats van de zee waarin je nauwelijks afkoelt.

Adios x

5 Replies to “Penang – Langkawi”

1. Gaaf!! Leuk ook die twee foto’s van Soof in de bosjes…

2. Weer leuk om te lezen, zeker ook de foto’s erbij. Ik geniet met jullie mee op afstand. 😍

3. wauw! heerlijk om zo’n gelukkig stel zien(L)

4. hahaha dat was ik JOYCE

5. Ziet er allemaal super uit . Wat een indrukwekkende ervaring . Genieten TOPPERS