Cameron Highlands – Perhentian Kecil

Na een koude bustocht in de airco richting de Cameron Highlands bleek dat we onze trui wel aan konden houden. Van gemiddeld 30 graden naar 19 graden is toch wel eventjes wennen. Na een hele koude nacht tegen elkaar aan liggen werd het tijd om wat te ondernemen. De Cameron Highlands staan bekend om de theeplantages en mooie uitzichten. Omdat de theeplantages op maandag dicht zijn hebben we besloten om een aantal bekende trails te lopen. Van start bij trail 10 bleek dit onderweg al meer dan de moeite waard, door de jungle richting de top. Ook dit was weer lekker zwetend naar boven, maar gelukkig werd dat boven aan de top beloond met een fantastisch uitzicht. Op aanraden van anderen onderweg zijn we teruggelopen via trail 6, dit bleek toch wel even een ander soort ‘weggetje’ te zijn dan de heenweg. Eigenlijk kan je het geen weg noemen, want we glibberde letterlijk naar beneden tussen alle planten en bomen. Je kon nog net een soort van route zien die je moest volgen. Onderweg genoten van de stilte om ons heen en alle leuke geluiden. Na zo’n 4 uur gewandeld te hebben waren we allebei toch wel blij om de grote weg te zien, alleen bleken we toen nog 3,4 KM van ons hotel verwijderd te zijn. Ach dachten we, dat kan er ook nog wel bij…
Eenmaal aangekomen in ons hotel genoten van een heerlijke warme douche, dat waardeer je dan enorm want dat heb je niet overal. Na 1 dag kwamen we er al snel achter dat we meer van de warmte houden dus hebben we kunnen regelen dat we eerder konden vertrekken naar Perhentian Kecil.

Na een lange tocht kwamen we aan op Perhentian Kecil, waar we hadden afgesproken met het Nederlandse stelletje die we aan het begin van onze reis hadden ontmoet in Bangkok en de rest van de dagen mee opgetrokken zijn. Na een gezellige eerste avond gingen we de volgende ochtend op pad voor een snorkeltour. Deze snorkeltour bracht ons langs vijf snorkelspots en een plek om te lunchen. Ongelooflijk hoe helder het water hier is. Tijdens het snorkelen hebben we ontelbaar veel vissen gezien en het leukste van alles was toch wel de mini haaien (ongeveer 1 meter lang) en schildpadden. Tijdens de lunch kwamen we erachter dat vooral de rug van Djo verbrand was, maar al met al was het een fantastische dag. ’s Avonds op het strand lekker gegeten en genoten van een vuurshow onder het genot een drankje. Soof heeft nog als gastoptreden meegedaan aan de vuurshow, letterlijk met vuur gespeeld. De dag daarna gedaan wat je op een eiland het beste kan doen, de hele dag op het strand liggen en dobberen in het helderblauwe water. Helaas ook een dag regen gehad waardoor we niks anders konden doen dan de hele dag spelletjes spelen.

Op dit moment zitten we te wachten op het vliegveld die ons naar de andere kant (westen) van Maleisië brengt.

Kusjes Djo en Soof

3 Replies to “Cameron Highlands – Perhentian Kecil”

1. Mr. anonymoud zegt:

Leuk om te lezen weer en handig die update per mail!

Ziet er allemaal goed uit!! Genieten tot de max🤘

Veel plezier

2. Hallo Djo en Soof,

heel erg leuk om jullie belevenissen steeds te lezen! Ik krijg ineens een heel ander beeld van Soof, zo stoer, avontuurlijk en sportief! Wist niet dat je dat allemaal in je had, cool hoor.
    Heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten, ga zo door.
    Dikke kus voor allebei van je “oude” tante xx

3. Wij vonden het ook weer super gezellig! Fijne reis weer en we hopen in Indonesië nog een keer spelletjes met jullie te spelen haha 🙂 Veel liefs X